Idea-equity-label
Convertible
nl_mkbcrowdfunding_idea.tooltip.convertible.note
Billboard_goboony Play
Medium_thumb_picto_facebook
Goboony team 5
Goboony Utrecht, NL

Goboony

Stap in Europa’s snelst groeiende camper-deelplatform.

$803.449 gefinancierd
345%
$232.884 0
Minimum doelbedrag Dagen over
€1.000.000 6,00% 5 jaar
Maximum doelbedrag Rente Looptijd
Product

 ========
UPDATE: Bedankt.


Woow! De eindsprint is fantastisch geweest. In de laatste dag nog €100.000 erbij. Super om te merken dat er zoveel mensen zijn die ons een warm hart toedragen en graag meedelen in het succes. Bekijk bijvoorbeeld dit filmpje eens: filmpje [link].


Samen met jullie bouwen we aan het leukste camper-deelplatform van Europa.

Share the freedom!
Mark & Foppe

========

Deze samenvatting dient gelezen te worden als een inleiding op dit Investeringsmemorandum. Iedere beslissing van potentiële investeerders om in te schrijven op de uitgifte moet gebaseerd zijn op bestudering van het gehele Investeringsmemorandum, inclusief de bijlagen.

Samenvatting uitgifte

  • Uitgevende partij: GoBoony B.V.
  • Website uitgevende partij: https://www.goboony.nl/
  • Soort uitgifte: Achtergestelde Converteerbare Obligatie
  • Omvang uitgifte: Minimaal €200.000 - Maximaal €1.000.000
  • Minimale nominale waarde per participatie: €20
  • Doel Uitgifte: Groei
  • Risicoprofiel: Zeer hoog (klik hier voor een toelichting over de Symbid risicoprofielen)
  • Rente: 6% (enkelvoudig)
  • Zekerheidstelling: Geen
  • Aflossing: Na 5 jaar met mogelijkheid tot verlenging van telkens 2 jaar
  • Vervroegde aflossing mogelijkheid: Ja
  • Vergoeding bij vervroegde aflossing: 10% vergoeding voor de investeerder over het vervroegd af te lossen bedrag
  • Conversie: onder bepaalde voorwaarden conversie naar certificaten van aandelen in het kapitaal van GoBoony B.V.
  • Symbid kosten uitgevende instelling: 4-7% success fee
  • Symbid kosten investeerder: 1% administratiekosten



The power of the crowd makes us proud

Als je je dromen wilt realiseren, moet je wakker worden en je handen uit de mouwen steken. Want dromen worden alleen werkelijkheid als je ze najaagt.


De afgelopen twee jaar was voor ons ‘living the dream'. Ondanks dat we met ons team heel hard onze droom najagen, zijn we iedere dag weer verbaasd over Goboony. De droom is inmiddels werkelijkheid geworden.


Onze community is onze kracht. Daarom geloven wij ook in crowdfunding. Help ons mee om te bouwen aan het leukste camper-deelplatform van Europa en word onderdeel van onze droom.


Share the freedom - Goboony!

Mark & Foppe, avonturiers en oprichters van Goboony


Het concept
Onze missie is om iedereen in zijn leven tenminste één keer de ultieme vrijheid van een camperreis te laten ervaren. Daarom willen wij samen met jou Europa’s grootste deelplatform voor camperliefhebbers bouwen. En dat is mogelijk. Want wist je dat 2 miljoen campers in Europa gemiddeld 11 maanden per jaar stilstaan? Dat biedt kansen, want als mensen hun camper delen, dan kunnen ze gebruikt worden door mensen die ermee op avontuur willen. Met behulp van Goboony kunnen we met elkaar slim gebruik maken van deze campers.




Verdienmodel



Benodigde investering en gebruik van het geld


Update_thumb_mark-de-vos-goboony_4103lr
Mark de Vos
Co-founder

Mark kocht een camper na zijn avontuur in Nieuw Zeeland en vond het zonde dat die niet veel gebruikt zou worden en bedacht daarom Goboony. Goede ideeën concreet maken is voor hem het waardevolste en mooiste dat er is. Mark was eerder ondernemer en later Algemeen Directeur van een groep autobedrijven. Hij weet hoe je bedrijven moet laten groeien.

Update_thumb_foppe-mijnlief-goboony_4090lr
Foppe Mijnlieff
Co-founder

Foppe is een gepassioneerd ondernemer, het creatieve brein achter Goboony. Foppe heeft een Master Degree aan de Technische Universiteit in Delft. Na eerst een aantal jaren in het Corporate bedrijfsleven actief te zijn geweest (Stork/Shell), heeft hij inmiddels 15+ jaar ervaring met startups en hen geholpen van idee naar (internationale) business (Mercurius Groep, Skymeter corp., Myjini).

Update_thumb_oane-koning-hettema-goboony_4092lr
Oane Koning Hettema
CMO

Creatief ondernemer waar de ideeën als levenssap door de aderen stromen. Hij startte zijn eerste bedrijf in 1995 : Dizain, het bureau dat marketingstrategie verpakt in creatieve ideeën. Hij deed o.a. opdrachten voor start-ups met grote ambities en voor grote landelijke merken die groot wilden blijven (Aegon, KNSB, Hotels.nl, Beachmasters-Bizz travel) en ontwikkelde voor de Telegraaf de nieuwsapps.

Update_thumb_nicolas-koening-goboony
Nicolas Koenig
CTO

Nicolas heeft 12+ jaar ervaring als Ruby on Rails developer en is eigenaar van meerdere startups (o.a. Stinngo). Als lead developer heeft hij het Goboony platform ontwikkeld. Inmiddels stuurt hij een team van programmeurs aan en werkt hij zelf nog iedere dag mee om Goboony te optimaliseren. Nicolas heeft de unieke gave om de vertaalslag van wat klanten willen om te zetten in een perfect product.

Personele ontwikkeling


Goboony team
We hebben inmiddels een internationaal team met slimme en vrolijke mensen opgebouwd. Onze landenteams bestaan altijd uit native speakers. Dus echte Italianen, echte Engelsen, een echte Vlaming en een echte Zweedse. Allemaal zijn we gepassioneerde camperliefhebbers. Zo sluiten we zo goed mogelijk aan op de lokale doelgroep, taal en cultuur. Deze filosofie zetten we ook door naar andere landen. Ook hebben we continu een aantal enthousiaste stagiaires die ons helpen met de dagelijks terugkerende taken.


Advisory board
We hebben ons omringd met een team van professionals en een advisory board met branche ervaring en belangrijke strategische kennis en ervaring met scale ups. Zo bestaat onze advisory board uit:

  • Stan Stolwerk, directeur van Europa’s grootste camperclub NKC. Hij helpt Goboony met inzichten en netwerk vanuit de camper branche.

  • Ronald Zwartkruis, zelf succesvol ondernemer en ervaren op het gebied van internationale M&A, helpt ons met strategische vraagstukken.

  • Edwin de Jonge, zelf oprichter van een succesvolle IT startup en inmiddels investeerder in meerdere succesvolle startups, helpt ons met zijn financiële en strategische kennis.

Het product

Wij maken het vinden van een camper in de buurt gemakkelijk, met een selectief en gevarieerd aanbod van campers, dat past bij de vakantiebehoefte van de huurder.
Eenmaal een goede camper gevonden, dan faciliteren wij het contact en contract tussen de huurder en de campereigenaar. Door de drempels van het huren van een particulier te verlagen, en het keuzeproces zo eenvoudig mogelijk te maken, zorgen wij dat niets je meer in de weg staat om op avontuur te gaan.

Goboony zorgt ervoor dat alle formele zaken tussen verhuurder en huurder goed geregeld zijn.
Wij faciliteren het gehele proces van zoeken, boeken, betalen, het huurcontract tot en met de verzekering. Huurders van een camper krijgen bij Goboony de zekerheid dat alles rondom het huren van de camper goed geregeld én goed verzekerd is.

Wij maken het mogelijk voor campereigenaren om hun camper op een veilige en vertrouwde manier te verhuren.
Dat doen we o.a. door goede borgstelling en verzekering. Door onze opgebouwde ervaring uit de dagelijkse praktijk hebben wij een super platform gebouwd en kunnen wij de campereigenaar ontzorgen, zodat hij of zij daar niet veel werk van heeft. En Goboony zorgt natuurlijk voor de marketing, zodat iedereen die een camper wil huren op ons platform terecht komt.  

Verdienmodel


Doelgroep


De doelgroep voor Goboony is tweeledig. Aan de ene kant is Goboony interessant voor campereigenaren die de kosten voor onderhoud en aanschaf willen terugverdienen. Er zijn campereigenaren die hun camper maar enkele weken per jaar gebruiken en hem de rest van het jaar verhuren. Er zijn ook veel campereigenaren die juist in het voor- en naseizoen hun camper veel zelf gebruiken en hem verhuren in juli en augustus. Zij zijn dan zelf thuis in Nederland, terwijl de vraag naar campers dan juist het grootste is. De gemiddelde leeftijd van de eigenaren op Goboony is 55 jaar.


Aan de andere kant is Goboony natuurlijk interessant voor mensen die met een camper op pad willen maar er zelf geen hebben. Onze doelgroep varieert van 35 tot 55 jaar. De jongere mensen uit deze doelgroep zijn vaak stelletjes of vrienden die met elkaar op reis gaan. Zij maken zomertrips, stedentrips, maar gaan ook vaak lange weekenden weg door het jaar heen. Je ziet dat deze mensen door het jaar heen bij ons terugkomen om meerdere keren een camper te huren. Dan zijn er de jonge gezinnen die vaak in de vakantieperiodes boeken. Een camper is ideaal: papa en mama kunnen reizen en de kinderen hebben een vertrouwde omgeving en weten iedere dag weer waar het speelgoed ligt. En dan zijn er de stellen waarvan de kinderen al het huis uit zijn. Vaak zijn dit ook de mensen die overwegen een camper te kopen en dan liefst een aantal campers wil proberen, alvorens ze zelf tot aanschaf (en verhuur) overgaan.

Wij brengen deze doelgroepen bij elkaar
Goboony is een platform waarbij wij campereigenaren en huurders bij elkaar brengen. “Wij willen dat iedereen in zijn leven een keer de vrijheid van een camperreis kan ervaren." Daarom bouwen we het grootste & meest gebruiksvriendelijke camper-deelplatform van Europa samen met alle campereigenaren die hun camper willen delen.

Goboony is een sterke community, omdat we voor onze Goonies 4x waardevol zijn: gemakkelijk verhuren, veilig betaalproces, goede opbrengsten en misschien wel het allerbelangrijkste ‘het delen van de liefde voor campervakanties met elkaar’.

Marktomvang



In Europa zijn op dit moment ruim 2 miljoen campers en dit aantal groeit per jaar met meer dan 7%. De verwachting is dat er over vijf jaar 2,8 miljoen campers in Europa zijn. Een camper bezitten is voor veel mensen een droom. Niet iedereen kan zich de aanschaf van een camper permitteren. Voor deze hele grote groep mensen is huren een goede optie.

Uit onderzoek van het NKC (Nederlandse Kampeerauto Club) is gebleken dat tussen de 5-10% van de campereigenaren hun camper wil delen. Dat zijn op dit moment ongeveer 100.00 tot 200.000 campers in Europa. Het camperdelen wordt steeds populairder. In Nederland worden bij Goboony inmiddels meer dan 1.000 campers aangeboden. Dit aantal is verdubbeld in 1 jaar tijd.



Een niet gebruikte camper is veel geld waard. De gemiddelde prijs voor een week huren van een camper is € 795. Dat is veel geld. Maar mensen betalen dat graag, want bij professionele verhuurders is dat vaak nog 30 tot 40% duurder. Het loont dus echt om je camper te delen.

De camper wordt gemiddeld 8 weken per jaar extra gebruikt. Dat is al een fantastisch resultaat. Want dat betekent dat er meer mensen van een campervakantie kunnen genieten, zonder dat daar extra campers voor moeten worden geproduceerd.

Nieuwe klanten


Verkoopverhaal

Onze waarden: 


GO Share
“Het leven bestaat uit het verzamelen en delen van herinneringen.”
Je wilt voelen dat je leeft. Je wilt de wereld zien. Je wilt naar bijzondere plekken gaan waar een ander nog niet is geweest. Je wordt blij als je dit kunt delen met je geliefden, je familie of je vrienden. Want door samen te delen wordt het leven leuker. Jouw leven krijgt meer betekenis als je het met een ander deelt. Je levert zo jouw bijdrage aan een betere wereld. Een wereld waarop je zuinig bent.

GO Benefit
“Als je kan delen, dan kan je ook vermenigvuldigen.”
Doordat jij je camper deelt kunnen andere mensen voordelig jouw camper huren en daar krijg je veel voor terug. Mooie verhalen, mooie herinneringen en ook een mooie bijverdienste. Want als je kunt delen, dan kan je ook vermenigvuldigen. En daar profiteren we met zijn allen van.

GO Freedom
“Vrijheid is je eigen weg kunnen bepalen.”
Rijden op een eindeloze weg naar de horizon en keihard meezingen met ‘Little green bag’. Met ontbloot bovenlijf achter het stuur, terwijl de airco je haren van je gezicht blaast. Je voelt je King of the Road. Niets hoeft, alles mag. Links afslaan waar de ander rechtdoor rijdt. Stilstaan en turen naar de ondergaande zon op een plek waar in geen velden of wegen iemand te bekennen is. Je voelt je vrij, want jij bepaalt waar je naartoe gaat.

GO Together
“Wij zijn één grote familie, want Goboony is van ons allemaal” ‘Goboony is van ons allemaal’ Voor elkaar en met elkaar. Onze community is één grote familie. Samen maken we het platform. In onze community zitten dan ook camperliefhebbers die graag hun camper willen delen en daar plezier aan beleven. Want ‘sharing is caring’. De Goonies (onze campereigenaren) leveren actief een bijdrage bij de ontwikkeling van het platform. Ze denken mee, helpen mee en investeren mee.

Marketing & sales kanalen


Aannames


Tot nu toe geinvesteerd


Investeringsbehoefte


Rendement


Risico's